Eten
Leestijd
2 min.

Aardbei-rabarberijs

Het is al een tijdje prachtig weer en ook de komende dagen lijkt het zonnig te worden. Perfect weer voor ijs! Wij bieden je een recept waarmee je zelf (semi-)gezond ijs kunt maken.

Snijd de rabarber in stukjes en kook ze met wat water en de ahornsiroop (of suiker) gaar. Dat duurt een klein half uur, dan is het een mooie moes. Laat die afkoelen. Haal de kroontjes van de aardbeien. Snijd de vruchten doormidden. Zet ze in een afgesloten bak in de diepvries en doe hetzelfde met de rabarbermoes. Beide bakken haalt u ongeveer een half uur voordat u het ijs wilt serveren uit de vriezer. Houd een paar halve aardbeien apart voor de garnering. Combineer de aardbeien- en de rabarbermoes met de staafmixer tot heerlijk ijs. Geef er zwarte peper bij voor een pittig-zoete smaaksensatie. Geniet ervan!

Per portie: 75 Kcal – 6 mg natrium – 244 mg kalium – 0 gr verzadigd vet – 0 gr enkelvoudig onverzadigd vet – 0 gr meervoudig onverzadigd vet – 12 gr suiker – 1 gr eiwit – 0 mg cholesterol – 2 gr vezels – 53 mg calcium.

Voor 4 personen

  • 150 gr rabarber (2 stengels)
  • 50 gr ahornsiroop of gewone suiker
  • 250 gr aardbeien
  • zwarte peper

Zelf reageren



Benieuwd naar meer geheimen van een gezond leven?