Eten
Leestijd
3 min.

Lasagne met geitenkaas en paprika

Een lasagne met slechts vier ingrediënten. Simpel he? Eventueel uit te breiden met het een of ander, maar nodig is dat niet.

Verhit de oven tot 200 oC. Rooster de paprika’s in ongeveer drie kwartier. Ze mogen een beetje geblakerd zijn, maar niet té. Draai ze af en toe, zodat ze gelijkmatig kleuren. Laat ze afkoelen in een pan met het deksel erop. Daarna kun je bijzonder gemakkelijk de schil verwijderen. Verwijder ook de zaadlijsten.

Zet de oven terug naar 180 oC. Snijd de tomaten in stukjes en bak ze tot ze zacht zijn. Meng de tomaten samen met de paprika’s tot een egale massa met de staafmixer. Zet dit mengsel nog even op het vuur en roer er het gros van de geitenkaas doorheen. Bewaar een beetje voor op de lasagne.

Doe dan eerst een beetje saus in een ovenschaal en daarop een laagje lasagnebladen, dan weer een laagje saus, enzovoort. Eindig met saus en de resterende kaas, zodat de lasagnebladen goed bedekt zijn. Dek de lasagne af met aluminiumfolie. Laat de lasagne in drie kwartier gaar worden.

Dit is de meest pure vorm. U kunt natuurlijk ook tussen de lagen mozzarella of Parmezaanse kaas doen, of aubergine en courgette, of ansjovis of… Kortom, mogelijkheden genoeg.

Per portie: 464 Kcal – 198 mg natrium – 721 mg kalium – 6 gr verzadigd vet – 2 gr enkelvoudig onverzadigd vet – 1 gr meervoudig onverzadigd vet – 7 gr suiker – 13 gr eiwit – 25 mg cholesterol – 4 gr vezels – 75 mg calcium.

Ingrediënten

Voor vier personen
  • 6 paprika's
  • 350 gr tomaten
  • 200 gr jonge smeerbare geitenkaas
  • 350 gr lasagnebladen (18 vellen)

Zelf reageren



Benieuwd naar meer geheimen van een gezond leven?