Achtergrond
22
Leestijd
4 min.

Advies of hulp nodig? Bel onze ZorgConsulenten!

Regelmatig vragen verzekerden ons of een consult of operatie, waar zij lang op moeten wachten, niet eerder plaats kan vinden.

Zij kunnen met zo’n vraag altijd terecht bij onze ZorgConsulenten en die hebben vaak goed nieuws. In veel gevallen kunnen de ZorgConsulenten er inderdaad voor zorgen dat een verzekerde sneller geholpen kan worden.

Dat werkt als volgt: het is in Nederland niet toegestaan om te bemiddelen voor wachtlijsten waar mensen al op staan. Dus als jij op een wachtlijst staat voor een bepaalde behandeling bij een bepaald ziekenhuis, kunnen wij er niet voor zorgen dat je daar sneller aan de beurt bent. Dat zou immers niet eerlijk zijn ten opzichte van andere mensen op de wachtlijst.

Wat onze ZorgConsulenten wel kunnen doen, is rondvragen bij andere ziekenhuizen en behandelaars. In veel gevallen is er elders namelijk wel een plekje eerder vrij. Zo kunnen onze verzekerden vaak dus (veel) eerder worden geholpen.

Een voorbeeld. Een mevrouw belt ons op. Zij heeft huidkanker, daarom is er op haar voorhoofd al eerder een plekje weggehaald. Na onderzoek blijkt echter dat er nog een stukje weggehaald moet worden. Alleen duurt het even voor zij hiervoor in haar ‘eigen’ ziekenhuis behandeld kan worden – mevrouw moet nog zes weken op wachten. Dus belde zij met de ZorgConsulenten. En met succes! Zij kon namelijk dezelfde dag nog terecht bij een zelfstandig behandelcentrum, waar een patiënt net een afspraak had afgezegd.

Wist jij dat we onze verzekerden in de maanden juli tot en met oktober 2018 meer dan 10.000 wachtdagen bespaard hebben?

Ook bij het faillissement van het MC Slotervaart en MC IJsselmeerziekenhuizen hebben de ZorgConsulenten verzekerden van ONVZ bijgestaan. Veel verzekerden die een afspraak hadden voor een behandeling wisten namelijk niet meer bij wie ze terecht konden. Zo vroeg een hersenpatiënt, waarvan op het laatste moment een hersenoperatie was geannuleerd, om voor hem te bemiddelen. Ook bij hem en vele anderen konden de ZorgConsulenten verzekerden, die tussen wal en schip dreigden te vallen, helpen en snel tot een goede oplossing komen.

Maar onze ZorgConsulenten helpen ook bij andere zorgvragen. Zij ondersteunen verzekerden bij het nemen van de regie in het zorgtraject. Dit doen ze door samen met de verzekerde precies te kijken wat nu precies de situatie is waarin de verzekerde zich bevindt. Vervolgens geeft de ZorgConsulent advies op maat – over welke vragen de verzekerde precies kan stellen aan de arts bijvoorbeeld, en over hoe het behandelproces precies verloopt. De verzekerde kan nu in het gesprek met de arts de juiste vragen stellen, krijgt zo de antwoorden waar hij of zij naar zoekt en heeft zo vaak meer rust over zijn of haar aandoening.

Dus heb je vragen over bijvoorbeeld wachtlijstbemiddeling, mantelzorgondersteuning, advies voor een gesprek met een arts of andere zorgverlener, of het regelen van een preventief medisch onderzoek, gezondheidscheck-up of sportcheck-up? Onze ZorgConsulenten staan altijd voor je klaar. Kijk voor meer informatie eens op onvz.nl/zelf-regelen/de-zorgconsulent.

Reacties (22)

Waarom krijg ik geen reactie op mijn e mail van medio november jl?
Gr F.J. Nijsse
Fluitekruidstraat 30
4461MH GOES
tel. 0657007676

Hi Nijsse, ik heb dit voor je nagekeken maar wij hebben geen e-mail van je ontvangen. Dit verklaart waarom je nog geen antwoord hebt gehad. Heb je een ontvangstbevestiging gekregen toen je de e-mail verstuurde? Groetjes, Sergio

Allereerst en opmerking: waarom word ik (man 81 jaar) in uw correspondentie aangesproken met je en jou i.p.v. u?
Vraag: hoe is het geregeld met de vergoeding voor hoortoestellen? Mijn laatste aankoop dateert van 5 jaar geleden.
W. Dekker, 19-06-1937, relatienummer: 2092916100.
Met (uiteraard) vriendelijke groet.

Hoi Wieb, wij kiezen voor een persoonlijke benadering via social media en onze nieuwsbrieven. Vandaar dat we iedereen op deze manier aanspreken.
Voor hoortoestellen staat een gebruikstermijn van 5 jaar. Daarna heb je recht op nieuwe vergoeding. Ik heb je zojuist onze brochure over hoortoestellen toegestuurd per e-mail. Als je hier nog vragen over hebt hoor ik het graag. Groet, Sergio

Ik ben het volledig met dhr Dekker eens.
Voor mij is al het getutoyeer een vorm van onbeleefdheid!
Ook ik erger me er aan.

Geachte heer Dekker, Na uw terechte opmerking heb ik hartelijk gelachen om het antwoord van Sergio. Deze had/heeft blijkbaar niet door wat de intentie van de opmerking was door te reageren met “Hoi Wieb”…
Omgangsvormen…blijft moeilijk.

Hebben jullie ook een contract met het Spaarne Ziekenhuis Hoofddorp??

Hi Edith, bij ONVZ heb je vrije keuze van artsen en zorgverleners. Je bent vrij om een ziekenhuis naar wens te bezoeken, dus ook het Spaarne Ziekenhuis. Groetjes, Sergio

Mijn vrouw (A.J. van der Kaag-Witteveen geboren 24.02.1943) ondergaat eind januari/begin februari in het Erasmus ziekenhuis een openhartoperatie.
Zodra ze na de operatie weer thuis is zal ze hulp nodig hebben bij bijvoorbeeld het douchen en wellicht bij nog enkele andere bezigheden. Het huishoudelijke werk, zoals koken, stofzuigen, wassen, en strijken kan ik gelukkig zelf doen.
Mijn vraag is of deze zorg al of niet onder de basisverzekering valt en in welke mate?

Goed dat je dit bij ons navraagt, P van der Kaag. Verpleging en verzorging valt onder de dekking van de basisverzekering. Een verpleegkundige beoordeelt welke zorg er nodig is, en hoe vaak en hoe lang. Meer informatie hierover lees je op onze website: http://bit.ly/2SkYFDA. Ik wens jullie vast veel sterkte voor de operatie! Groetjes, Sergio

Juist op tijd.
Probeert U zelf eens met een van de consulenten in contact te komen. Mij werd dit pertinent geweigerd. Nog moeilijker dan bij de overheid. Kijkt U eens naar de papier winkel die ik van U mocht ontvangen. Slechts een keer gedeclareerd, maar wel vijf brieven, dat ik ten onrechte heb gedeclareerd. Het is m.i. niet gek om een extern bureau de porto en bankkosten te laten doornemen.
Graag zou i k een vaste consulente krijgen aangewezen. Wij zijn al 60 jaar bij U verzekerd.

Beste heer Sweens, wat vervelend dat het niet is gelukt om contact op te nemen met onze Zorgconsulenten. Wanneer zij telefonisch in gesprek zijn kunnen wij ook een terugbel afspraak maken. Het is echter wel zo dat onze Zorgconsulenten geen vragen beantwoorden over bijvoorbeeld vergoedingen en declaraties. Hiervoor kan je terecht bij ons Service Team. Wij hebben helaas niet de mankracht om een vast contactpersoon toe te wijzen maar al mijn collega’s staan je graag te woord.
Wij zullen de verzendingen naar jullie adres eens nader onder de loep nemen. Mocht je hier vragen over hebben hoor ik het graag. Groetjes, Sergio

Ik zit nu zelf aan te dringen op wat meer spoed bij mijn behandeling, maar toch heb ik alle waardering voor de manier waarop de Zorgconsulenten zich inspannen

Bedankt voor dit bericht, Hans. Wij streven ernaar om iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Wachtlijstbemiddeling is één van de taken waar onze Zorgconsulenten je mee kunnen helpen. Groetjes, Sergio

Wil 4 implantaten laten plaatsen wat is mijn budget nog

Hoi Toon, dat is afhankelijk van je verzekering en wat je hier mogelijk al van hebt gebruikt. Deze privacy gevoelige informatie verzenden wij niet via dit kanaal. Als je telefonisch contact opneemt staan mijn collega’s je graag te woord! Ons Service Team is bereikbaar op telefoonnummer: 030 639 62 22. Groetjes, Sergio

Beste,

graag had ik geweten hoe het staat mbt vergoedingen voor een nieuwe bril e/o laser correctie van mijn ogen in 2018.

Mbt 2019 wat is de dekking igv accupunctuur?

Bvd,

Mvg,

Alain.

3343-onvz

Hoi Alain, goed dat je dit bij ons navraagt. De vergoeding is helemaal afhankelijk van je aanvullende verzekering en wat je hiervan al hebt gebruikt. De voorwaarden voor een bril lees je op onze website: http://bit.ly/2FluW6L. Ook alle informatie over acupunctuur in 2019 is daar te vinden: http://bit.ly/2BKtWbH. Als je wil weten wat je al van deze vergoeding hebt gebruikt kan je contact opnemen met ons Service Team. Groetjes, Sergio

Super idee ik zou er heel graag gebruik van maken want wij hebben een dringend probleem. MAAR: Waar is het telefoon nummer dat wij kunnen bellen. Graag bericht ik zou heel graag morgen Maandag bellen.

Groetjes Oskar en Johanna Kamber

Dag Johanna en Oskar, onze Zorgconsulenten zijn bereikbaar op telefoonnummer 0800 022 14 50 van 8.30 tot 17.30 uur. Succes! Groetjes, Sergio

Kan al bijna een jaar niet meer inloggen
Consulenten zou je kunnen bellen voor info, maar nergens staat een tel nummer vermeld ??!

Hoi Els, wat vervelend dat het inloggen niet lukt! Het oplossen hiervan hoort niet tot het takenpakket van onze Zorgconsulenten. Ons Service Team helpt je hier graag mee verder, zij zijn bereikbaar op telefoonnummer: 030 639 62 22. Groetjes, Sergio

Zelf reageren



Benieuwd naar meer geheimen van een gezond leven?